Choroba nie jest czymś, co przychodzi do nas z zewnątrz


Leczenie pacjentów wyłącznie na poziomie fizycznym nie przynosi rezultatów. Poprzez terapię fizyczną można usunąć tylko objawy, zewnętrzne symptomy choroby, które po upływie pewnego czasu pojawiają się na nowo. Troska o fizyczność nie wystarczy, potrzebne jest poznanie głębszych przyczyn choroby, szukanie jej ukrytych znaczeń. Choroba jest wynikiem długich i złożonych procesów, więc nie da się jej wyleczyć poprzez usunięcie czy stłumienie wyłącznie symptomów, za pomocą środków przeciwbólowych czy antybiotyków. Leki zadziałają, ale będzie to tylko chwilowe rozwiązanie problemu. Pacjent poczuje ulgę, lecz przyczyna choroby pozostanie nienaruszona. Jeśli nie zlikwidujemy przyczyny, choroba powróci.
To kluczowa różnica – w integracyjnym podejściu do leczenia, pacjent nie jest traktowany jako jeden z przykładów danej jednostki chorobowej, lecz jako niepowtarzalna istota ludzka.

Dlatego punktem ciężkości lekarz powinien uczynić nie tylko symptomy choroby, ale także stan psychiczny i cechy osobowościowe pacjenta.
Poprzez chorobę, a właściwie poprzez pracę nad sobą, którą choroba wymusza, poznajemy samych siebie i zdobywamy szansę osiągnięcia pełni. Pełnia nie polega jednak na wycofaniu się w głąb siebie i zamknięciu, na ucieczce od świata. Przeciwnie — jest poczuciem realizacji siebie i otwartością, zdolnością do czerpania radości z najmniejszych rzeczy. Jak widać, choroba jako droga do owej pełni, może być nam zatem przyjazna, może być dla nas czymś korzystnym i pomocnym. Musimy tylko dogłębnie zrozumieć i właściwie zinterpretować jej sens.
Zdrowie to proces, którego znaczącym elementem jest ruch, oddech, i dbałość o sferę emocjonalną. proponujemy przemyślany zestaw zajęć warsztatowych, które są integralną częścią leczenia wszystkich chorób.
W tym newsletterze przedstawimy sposoby jak zwiększyć świadomość o zdrowiu w życiu codziennym.

Dr n. med. Preeti Agrawal


Zdrowie, a emocje

Joga

Odpowiednio dobrane pozycje pomagają odciążyć ciało, zregenerować ciało i umysł, są okazją, żeby wypocząć i zregenerować się po pełnym obowiązków dniu.

Joga śmiechu

Badania dowodzą, że samo uniesienie kącików ust powoduje pozytywną reakcję organizmu, rozluźnienie ciała. oraz że podczas aktu śmiechu wdychamy 2-5 razy więcej powietrza niż zazwyczaj

Pranajama

Oddech oczyszcza, regeneruje, uspokaja, dodaje siły i pewności siebie. Jest narzędziem zawsze i wszędzie dostępnym – potrzebna jest jedynie pełna uważność.

Qigong

Zajęcia wychodzą naprzeciw osobom żyjącym w znacznym tempie i narażonym na codzienne dawki stresu. Wiele osób po praktyce mówi o lepszym samopoczuciu, o wewnętrznym uspokojeniu. Wskazują na lepszy sen, podniesienie odporności organizmu, ustąpienie napięć w ciele, a także na poprawę sprawności ruchowej i układu krążeniowo-oddechowego.

 Mindfulness 

Badania wykazały że dzięki regularnej praktyce uważności obniża się intensywność doświadczania stresu, lęku, depresji i drażliwości. Ma to również wpływ na: pamięć, czas reakcji na bodźce oraz wytrzymałość umysłową i fizyczną. Pomaga także znosić chroniczny ból, osłabia uzależnienia, poprawia działanie układu odpornościowego i ma wpływ na obniżenie ciśnienia.


Przepis na dziś

Zupa krem z dyni

Składniki:
¾ kg cebuli
2 kg dyni
2 łyżki oliwy z oliwek
1 łyżeczka kolendry
szczypta gałki muszkatowej
kawałeczek imbiru
2-3 goździki
kawałeczek cynamonu
sól, sos sojowy, sok z połówki cytryny
bulion warzywny lub woda

Krem z dyni zawiera bardzo dużo betakarotenu, reguluje poziom cukru we krwi, uzupełnia niedobory cynku, rozgrzewa żołądek i śledzionę, wzmacnia system immunologiczny
Przygotowanie: Cebule pokroić plasterki i zeszklić na oliwie, dodać pokrojoną w dużą kostkę dynię ,tarty imbir, cynamon, goździki. Dolać tyle wody lub bulionu, aby przykryła warzywa i gotować 1 godzinę pod przykryciem. Doprawić do smaku solą morską, sokiem z cytryny, dodać kilka kropli sosu sojowego, kolendry i zmiksować na krem.

Szybki kontakt
+
Wyślij!