NAJBARDZIEJ CIEMNA NOC I TAK SIĘ ZMIENIA W PIĘKNY PORANEK


Pobierz obrazki

 

NAJBARDZIEJ CIEMNA NOC I TAK SIĘ ZMIENIA W PIĘKNY PORANEK
Ten miniony rok był trudny, również dla mnie osobiście, bo był to rok straty i na nowo układania życia zewnętrznego i wewnętrznego. Trudne sytuacje wymuszają na nas poszukiwanie głębszego znaczenia życia. Jesteśmy na tej ziemi tylko na jakiś okres, choć na co dzień zdajemy się o tym nie pamiętać. Te ostatnie lata pokazują nam jednak niezwykle dotkliwie, jak kruche jest to życie. A jeśli jest ono tak kruche i w dodatku nieprzewidywalne, to jakimi wartościami mamy się kierować? Bardzo ważne jest w tej sytuacji, by się połączyć ze sobą, swoją mocą i budować relację ze sobą, bo wszystkie inne związki są nietrwałe. Nie wiadomo, kiedy kto odejdzie, z kim zostanę, ale zawsze zostanę ze sobą. Nikt nie jest w stanie nam tego odebrać.
Życzę Wam w Roku 2022 pięknej podróży wgłąb siebie.
Dr n. med. Preeti Agrawal, Specjalista Medycyny Integracyjnej

PO CO MAMY SIĘ ZMIENIAĆ?

Pobierz obrazki

Wszyscy szukamy radości, lekkości, bezpieczeństwa i trwałości. Pytanie tylko, gdzie tego poszukujemy. Najczęściej źródłem realizacji tych potrzeb jest świat zewnętrzny i wszystkie jego gadżety. Co jednak, gdy z jakiegoś powodu tracimy do nich dostęp? Tak stało się dwa lata temu z nastaniem ery covidu. Ile pojawiło się dramatów i to wcale nie wyłącznie z powodu odchodzenia bliskich ludzi. Świat zewnętrzny przestał mieć pełen wachlarz możliwości spełniania naszych potrzeb. Gdy jesteśmy od niego uzależnieni, to jaki pozostaje nam wybór? Czekać, aż wszystko wróci do normy. A jeśli nie wróci? Możemy więc potraktować tę sytuację jak warsztat życiowy, dzięki któremu możemy dojrzewać. Kiedy orientujemy się, że moje źródło szczęścia jest tylko na zewnątrz i zabrakło nam dostawcy, zamiast siedzieć i cierpieć, możemy szukać rozwiązania, które zapewni nam te możliwości, które znikły. I wtedy dojdziemy do zasobów, które posiadamy wewnątrz.
 O budowaniu relacji relacji z samym sobą przeczytasz w najnowszym wywiadzie z dr Preeti Agrawal

DR PREETI ZAPRASZA NA AUTORSKI WARSZTAT
MEDYTACJA DROGĄ DO ZDROWIA
09 – 14 LUTEGO 2022
 Medytacje tworzą stan głębokiego wewnętrznego relaksu, który owocuje uzdrowieniem i umocnieniem własnej siły wewnętrznej.  Różne techniki medytacyjne, których doświadczymy podczas warsztatu, wykorzystują dźwięk, taniec, oddech i ruch, aby uwolnić się od trudnych i wypartych emocji, które są źródłem cierpienia.
Pobierz obrazki
Wierzymy, że we współczesnym świecie, który jest pełen pośpiechu, niepokoju, niepewności i lęków, medytacja jest bardzo potrzebnym narzędziem. Liczne badania naukowe potwierdzają, że choroby mają często swój początek w wypartych, niewyrażonych emocjach i negatywnych przekonaniach. Medytacja może posłużyć jako lekarstwo do tworzenia harmonii na poziomie fizycznym, emocjonalnym, energetycznym oraz duchowym, co spowoduje przemianę w reakcjach, myślach, postawach, zachowaniach i uczuciach. W ten sposób poznajemy siebie na nowo, pojawia się uważność na myśli i emocje, odczuwamy radość, która nie jest uzależniona od zewnętrznych wydarzeń.

 WZMACNIANIE ODPORNOŚCI
WARSZTAT 22 STYCZNIA 2022
Nasze dłonie i stopy zawierają informację o wszystkich narządach i systemach znajdujących się w ciele. Najprostszym sposobem profilaktyki i zachowań prozdrowotnych jest jak najczęstsza i najwszechstronniejsza stymulacja stóp i dłoni. Chodzenie boso po trawie, piasku (dla bardziej odpornych także po szronie, śniegu), kasztanach, szyszkach, gładkich kamykach, oraz różnorodne ruchy wykonywane dłońmi sprzyjają zachowaniu i odzyskiwaniu zdrowia.
Pobierz obrazki

JOGA W IMC
WARSZTAT 15 STYCZNIA 2022
Obudź stopy oraz dłonie i przestań narzekać na bóle kolan, barków i kręgosłupa.
Bolą mnie – kolana, nadgarstki, lędźwia, mam beton w barkach… A czy używasz stóp i dłoni? Co za pytanie… Oczywiście, przecież chodzę, piszę itd… Ale… nie jest to takie oczywiste. Będziemy uczyć się jak zmniejszyć napięcie w tych newralgicznych miejscach dzięki odczuwaniu i używaniu dłoni i stóp.
Pobierz obrazki
Po jakimś czasie regularnej praktyki jogi z nauczycielem pojawia się potrzeba samodzielnej praktyki w domu. Jak ćwiczyć, na co zwracać uwagę, jakie pozycje i sekwencje dobrać dla siebie? Na te pytania poszukamy wspólnie odpowiedzi podczas rocznego cyklu warsztatów “Jak ćwiczyć jogę samodzielnie w domu”, wzbogaconego o materiały zdjęciowe. Uczestnicy biorą udział w całym cyklu lub w wybranych warsztatach. Serdecznie zapraszamy.

WARSZTATY JOGI

15 STYCZNIA 2022


Pobierz obrazki
Stoimy u progu pojawienia się ważnych zmian w systemie zdrowia w kierunku profilaktyki i wsparcia zdrowia, edukacji świadomościowej w miejsce dotychczasowego systemu szkolnictwa i innych ważnych zmian w wielu dziedzinach życia. Jest to czas kiedy budzi się świadomość wyższych wartości i potrzeba podążania za wewnętrzną prawdą. Dlatego zgodnie ze swoim powołaniem, (niekoniecznie zgodnie z dotychczasowym wykształceniem lub praktyką zawodową) wielu ludzi czuje potrzebę pogłębienia kwalifikacji w dziedzinie profilaktyki zdrowia a nawet zmiany zawodu. W styczniu ruszamy z czwartą edycją Szkoły.

ROZPYLANIE NADTLENKU WODORU (WODY UTLENIONEJ) DLA ZDROWIA UKŁADU ODDECHOWEGO
Nadtlenek wodoru (woda utleniona) jest środkiem antyseptycznym stosowanym do zwalczania patogenów. Coraz więcej dowodów sugeruje, że nebulizacja może być korzystna dla zdrowia układu oddechowego. Nebulizacja zmienia leki lub inne środki terapeutyczne z płynnych na mgiełki. Wdychanie nadtlenku wodoru przez nebulizator może pomóc poprawić stan układu oddechowego i szybciej odzyskać zdrowie.
Pobierz obrazki

 Aby rozpocząć nebulizację z nadtlenkiem wodoru, musimy kupić w aptece nebulizator. Ważne jest, aby zawsze używać nadtlenku wodoru o jakości spożywczej oraz wysokiej jakości roztworu soli fizjologicznej, lub wykonanie roztworu soli fizjologicznej zgodnie z poniższymi instrukcjami.

Jak zrobić roztwór soli
• Napełnij 240ml – szklany słoik z wodą oczyszczoną. Ważne jest, aby nie używać wody z kranu, tylko wodę oczyszczoną.
• Dodaj 1/2 łyżeczki soli himalajskiej, celtyckiej lub prawdziwej.
• Mieszaj do rozpuszczenia.

Jak przygotować nadtlenek wodoru do nebulizacji?
• Dodaj 2 łyżeczki 3% nadtlenku wodoru o jakości spożywczej do 240ml słona woda, którą właśnie przygotowałeś lub 240ml roztworu soli fizjologicznej do inhalacji. Jeśli jednak zaczynasz od 12% nadtlenku wodoru, dodaj 1/2 łyżeczki do 240ml słonej wody
• Przenieś tę mieszankę do szklanej butelki z zakraplaczem.
• Możesz przechowywać ten roztwór w lodówce przez długi czas, więc polecam oznakowanie butelki lub słoika.

Jak skonfigurować nebulizator
• Uważne przeczytaj instrukcję nebulizatora.
• Podłącz przewód do nebulizatora.
• Otwórz pojemnik z lekiem nebulizatora i dodaj 2-3 ml, czyli 1-2 pełne krople lub około 1/2 łyżeczki roztworu nadtlenku wodoru i soli fizjologicznej.
• Załóż maskę i wdychaj rozpylony roztwór nadtlenku wodoru.

Rozpocznij nebulizację nadtlenkiem wodoru, gdy tylko poczujesz się źle. Używaj go przez 5 do 15 minut co godzinę, aż poczujesz się lepiej. Prawdopodobnie poczujesz się lepiej w ciągu pierwszego dnia. Kiedy poczujesz się lepiej, ogranicz nebulizację co cztery do sześciu godzin, aż do kilku dni po całkowitym wyzdrowieniu.

Pobierz obrazki
Jeśli coś Cię nurtuje
w zakresie tematu do kolejnego numeru >
Pobierz obrazki
INTEGRATIVE MEDICAL CENTER
Szybki kontakt
+
Wyślij!