VIRASANA – POZYCJA JOGI NA NOWY ROK


 

Na okres świąt zimowych proponujemy pozycję virasany. Jest doskonała w realizacji „przy okazji”, czyli przy oglądaniu telewizji lub zabawie z dziećmi. Przyniesie ulgę zmęczonym nogom po całym tygodniu przygotowań świątecznych, a w czasie biesiadowania przy stole wspomoże układ trawienny. 


Virasana (vira – bohater, człowiek, szef; asana – pozycja jogi) 
Instrukcja: 
1 Uklęknij na macie lub kocu z udami prostopadle do podłogi. Zbliż do siebie wewnętrzne kolana, ułóż stopy płasko na podbiciach i rozsuń je nieco poza szerokość bioder. Lekko dociśnij stopy do podłogi, włóż dłonie w doły podkolanowe i przesuń mięsień łydek w stronę stóp. 
2 Usiądź pomiędzy stopami. Jeżeli nie siedzisz komfortowo na podłodze, użyj podparcia pod pośladki – najlepiej klocka do jogi lub innego wsparcia, na którym oba pośladki będą równomiernie podparte. Stopy nie zawijają się w stronę pośladków, idealnie powinny być na odległość kciuka od bioder i tworzyć z linią łydki jedną prostą. 
3 Ułóż dłonie na udach i unieś mostek dumnie jak wojownik, wyciągając kręgosłup w górę, odsuń barki od uszu. Pozostań w pozycji 30 s do minuty, stopniowo wydłużając czas do 5 minut. 
4 Wyjdź z pozycji kładąc dłonie na podłodzie i unosząc pośladki znad siedziska. Przesuń obie nogi w przód i usiądź z nogami wyprostowanymi do przodu na czas, jaki potrzebujesz. Oczywiście możesz od razu przejść do psa z głową na dół, jeśli wiesz jak go wykonać.
Ograniczenia: 
W przypadku urazów kolan i/lub stawów skokowych wykonuj pozycję z doświadczonym instruktorem.
Modyfikacje: 
Jeśli odczuwasz dyskomfort w stawie skokowym, zroluj ręczniki i ułóż osobno pod każdy staw, by unieść go nieco nad podłogę. 
Jeśli czujesz ból w kolanach, zroluj koc i wsuń głęboko pod kolana zanim usiądziesz. Przygotuj pod pośladki odpowiednio wyższą podporę.

Szybki kontakt
+
Wyślij!