WAKACJE Z KORZYŚCIĄ DLA ZDROWIA


ZDROWIE JEST W NAS

 

Moi Drodzy
Sezon urlopowy to dobra okazja aby spożytkować wolny czas z korzyścią dla zdrowia. Idea okresowego zwrócenia uwagi na świadome pielęgnowanie ciała, umysłu i ducha aby lepiej sobie radzić z zadaniami życiowymi i chronić siebie przed chorobami cywilizacyjnymi była znana już w satożytności. Współczesne urlopy w zatłoczonych kurortach nie wspierają nas w tej sferze i często wracamy z wypoczynku zmęczeni i zestresowani. Jesienią obserwuję, że pomimo długich wakacji  zarówno dzieci jak i dorośli zapadają masowo na grypę i przeziębienia.
Zamiast zaludnionych plaż wyobraź sobie zaciszny ogród z hamakiem, gdzie po relaksującym masażu posłuchasz śpiewu ptaków. Rano skorzystasz z ćwiczeń na świeżym powietrzu, medytacji, sesji oddechowej, oczyścisz umysł od nadmiaru informacji a ciało od nadmiaru pożywienia dzięki zrównoważonej diecie. Po takim urlopie lepiej będziesz sobie radzić z zadaniami życiowymi jak również zapewnisz sobę ochronę przed poważnymi chorobami. Od trzech lat w IMC organizujemy programy pobytowe Wellness, DETOKS & LIFE BALANCING RETREAT które służą tej idei.
Dajmy sobie czas dla siebie. Odpoczywajmy zdrowo.
Dr med. Preeti Agrawal
Specjalista Medycyny Integracyjnej

 


DETOKS & LIFE BALANCING RETREAT:
Pobierz obrazki
CO MÓWIĄ UCZESTNICY:
 Janusz
“Przez ten tydzień czułem się jakbym w innym świecie żył. Dużo się nauczyłem, dużo doświadczyłem ale wracamy teraz do naszych środowisk, do naszego życia, do skomplikowanych spraw.  Znajdę chwilę wyciszenia, żeby się odnaleźć, a konkretnie zamierzam codziennie rano chodzić na boso po ścieżce sensorycznej i wieczorem też! “
Dominika
“Ja się tu bardo wyciszyłam, zmieniam swoje spojrzenie na wyżywienie. Do tej pory byłam tradycyjnie przy polskiej kuchni. Bardzo się wyciszyłam. Zabiorę zatrzymanie i to tak zwane “czas dla mnie”. Jestem tu i teraz. Gdy wrócę, pozwolę sobie poleżeć w nic nierobieniu”.
Krzysztof
“Odkryciem dla mnie jest joga. Do tej pory ignorowałam to. Mogłem tutaj odpocząć z fajnymi ludźmi i wyciszyć się. Nie myślałem tutaj o pracy i zrozumiałem, że to ja mogę decydować o tym, jakie informacje chcę, żeby do mnie docierały. Wracam wyciszony, zaopiekowany, z pomysłem na siebie. Uwierzyłem na nowo, że mogę wszystko osiągnąć moim umysłem”.
Szymon
“Dziękuję wszystkim za ten niesamowity tydzień, za chwile, które mogłem oddać sobie. Medytacje pomogły mi oderwać się, odciąć od rzeczywistości i uspokoić myśli. Nauczyłem się oddychać, czułem się zaakceptowany. Zrozumiałem, że aby pomóc innym muszę najpierwsz znależć energię w sobie”.
Katarzyna
“Można odpocząć w górach, nad morzem, jeziorem, ale w IMC odpoczywa się zupełnie inaczej”.

 


NATURALNY ELEKTROLIT NA UPAŁY
Pobierz obrazki
W sezonie letnim kiedy doskwierają nam upały i łatwo o odwodnienie pamiętajmy o elektrolitach. Elektrolity biorą udział w kontroli nawodnienia organizmu oraz ciśnienia krwi. Mają również wpływ na gospodarkę kwasowo-zasadową w organizmie. Naturalne mieszanki elektrolitowe to: woda z solą himalajska z cytryną i miodem, woda kokosowa a także świeżo wyciskane owoce.

 


DALEKIE PODRÓŻE WIĄŻĄ SIĘ ZE ZMIANĄ FLORY BAKTERYJNEJ

ZADBAJ O FLORĘ BAKTERYJNĄ
Probiotyki, czyli tzw. dobre bakterie, mają potwierdzone licznymi badaniami właściwości lecznicze –
ich działanie wspomaga m.in. leczenie biegunek, alergii, atopii, chorób zapalnych jelit i wątroby, wzmacniają odporność organizmu. Probiotyki występują naturalnie w niektórych produktach spożywczych oraz są dostępne jako suplementy diety, łatwiej zabrać je ze sobą na wakacje.
Polecamy Probiotyk Probiosan

POMYŚLMY TAKŻE O OCHRONIE PRZED PASOŻYTAMI
CZĘSTO NIE ZWRACAJĄC UWAGI NA TO CZYM SIĘ ŻYWIMY NARAŻENI JESTEŚMY NA ZARAŻENIE AMEBĄ LUB INNYMI PASOŻYTAMI. TYMCZASEM UKŁAD POKARMOWY JEST CZĘŚCIĄ UKŁADU IMMUNOLOGICZNEGO AŻ 90% KOMÓREK UKŁADU ODPORNOŚCIOWEGO ZNAJDUJE SIĘ WŁAŚNIE W BŁONACH JELITA.
Polecamy  preparat Paraprotex

 


 

JAK ZADBAĆ O SIEBIE W SAMOLOCIE

 

Pobierz obrazki
Długi przelot samolotem wiąże się z dużym obciążeniem dla organizmu. Uby uniknąć uczucia ciężkości oraz bólu opuchniętych nóg, zastanych stawów, uczucia zmęczenia i rozstroju żołądka warto przyswoić sobie kilka praktycznych zasad przed planowaną podróżą.

1. Ciało lepiej zniesie długie godziny wciśnięte w fotel jesli co jakiś czas wstaniemy i zrobimy kilka rozciągających ćwiczeń, możemy to zrobić w przejściu bądż przejść na tył samolotu gdzie zwykle jest więcej miejsca. Taki spacer także dobrze zrobi zastanym stawom i pobudzi krążenie krwi.

2. Lepiej zniesiemy podróż samolotem z nieprzeciążonym żołądkiem, warto zatem zrobić sobie krótki post, zrezygnować z ciężkich posiłków a nawet z posiłku w samolocie, który zwykle nie jest najwyższej jakości. Dobrze wcześniej przygotować lekkie przekąski, które zabierzemy ze sobą w podróż.

3. Warto zrezygnować z soków kartonowych i poprosić o dodatkową porcję wody z plasterkiem cytryny aby się dobrze nawodnić.


 

JAK PORADZIĆ SOBIE Z JETLAGIEM
Jetlag to zjawisko występujące podczas podróży przez różne strefy czasowe, czyli np. z Polski do USA czy Australii. Towarzyszą mu takie dolegliwości jak m.in. zmęczenie, bezsenność, bóle głowy, trudności z koncentracją. Aby uniknąć złego samopoczucia, podróżując na zachód, staraj się nie zasnąć podczas lotu, pić duże ilości wody oraz jeść lekkie posiłki.  Melatonina (1 do 3 gm ) pomoże nam wrócić do normalnego rytmu podczas zmiany strefy czasowej.


TERAPIA WSPOMAGAJĄCA NA JETLAG
Pobierz obrazki
Terapia czaszkowo- krzyżowa – Terapia polega na wzmacnianiu naturalnego rytmu i usuwaniu blokad w przepływie płynu mózgowo-rdzeniowego. W skutek urazów, wypartych emocji i chorób, ten przepływ ulega zablokowaniu, co może objawiać się między innymi napięciem, bólem i brakiem energii do życia. Głęboki spokój i wyciszenie, w jakie wprowadza zabieg, oddziałują na całe ciało i regenerują je, przywracając harmonię na poziomie fizycznym, psychicznym i duchowym.
Wskazania: Bóle kręgosłupa Stres, depresja Bóle kończyn Urazy mózgu i rdzenia kręgowego Bóle narządu ruchu podczas ciąży Urazy powypadkowe Bóle i zawroty głowy Wzdęcia i zaparcia Chroniczne zmęczenie Zaburzenia endokrynologiczne Dysfunkcje stawu skroniowo-żuchwowego Zaburzenia koncentracji Fibromialgia Zaburzenia snu Kolki u dzieci Zaburzenia u niemowląt i dzieci Migreny Zaburzenie pooperacyjne Zalecany jest osobom, które często doświadczają pośpiechu w pracy lub podróżują i przechodzą jetlag.

 


NOWOŚCI W IMC – JOGA WIECZNEJ MŁODOŚCI
Pobierz obrazki
 

Somajoga polega na prostych ćwiczeniach wykonywalnych dla każdego, z maksymalną uwagą i szacunkiem dla ograniczeń ciała. Jest to praktyka łagodna. Składa się z serii pozycji oraz ćwiczeń fizycznych i mentalnych połączonych z oddechem. Systematyczna praktyka somayog powoduje odwrócenie zmian funkcjonalnych spowodowanych upływem lat oraz widoczne odmłodzenie sylwetki i psychiki. Ćwiczenia wzmacniająco-rozciągające nadają młodzieńczą grację ruchom, kształtują harmonijną sylwetkę i uwalniają od bólu związanego z długotrwałą pozycją siedzącą lub ciężką pracą fizyczną. Odwracają czas. Stąd nazywana jest jogą wiecznej młodości. Na zajęciach ćwiczymy także twarz, szyję i oczy.

 


ŚWIEŻO WYPIEKANE CHLEBY
LEMONIADA Z MIĘTĄ, CYTRYNĄ I LAWENDĄ
Pobierz obrazki Pobierz obrazki
Chleb żytni:
Obniża poziom cholesterolu LDL we krwi,
Lepsza kontrola poziomu glukozyy we krwi,
Przeciwdziała zaparciom,
Ogranicza ryzyko rozwoju nowotworu jelita grubego, prostaty i piersiChleb bezglutenowy:
Pomaga wyeliminować objawy alergii,
Łagodny dla watroby i jelit
Nie wywołuje niestrawności

Składniki na litr lemoniady:
2 czubate łyżeczki suszonej lawendy i garść listków mięty 1 szklanka wrzątku 1-2 łyżki miodu 3 szklanki lodowatej wody i kilka kostek lodu 1 cytryna, pokrojona na plasterki kilka plasterków imbiru. 

PRZYGOTOWANIE: Lawendę zalej wrzątkiem, przykryj spodeczkiem i odstaw na 15 minut. Następnie napar wlej do dużego dzbanka i rozpuść w nim miód. Wlej zimną wodę, wrzuć plasterki imbiru i cytryny i dodaj miętę. Wymieszaj, wrzuć kostki lodu i ciesz się orzeźwiającą lemoniadą!

 


Pobierz obrazki

 

Wszyscy mamy przesyt koronawirusem. Po kilku miesiącach przymusowej kwarantanny z przyjemnością spędzamy czas na świezym powietrzu. Letni Festiwal Zdrowia jest okazją do poświęcenia całego dnia dla zdrowia. W programie: joga, uważność, refleksologia, oddychanie, Ajurweda, taniec pięciu rytmów i wiele innych atrakcji zakończonych koncertem gongów. Serdecznie zapraszamy: W sobotę 20 czerwca 2020 r. W Klinice IMC w Żernikach Wrocławskich, ul. Strzelińska 41 od godz. 7.00 do 18.30

OSTATNIE MIEJSCA NA LETNI FESTIWAL ZDROWIA

 

Jeśli coś Cię nurtuje
w zakresie tematu do kolejnego numeru >
Pobierz obrazki
INTEGRATIVE MEDICAL CENTER
Adres
Kontakt
ul. Strzelińska 41
55-010 Żerniki Wrocławskie
info@imc.wroc.pl
730 597 597