Joga


joga

Joga relaksacyjna

Terminy:

WTORKI 17:00-18:15- zajęcia dla początkujących

WTORKI 18:30-19:45- zajęcia dla zaawansowanych (min. rok praktyki na zajęciach w IMC)

CZWARTKI 9:00-11:00- zajęcia dla wszystkich

Joga to jeden z systemów filozofii indyjskiej, zajmujący się związkami pomiędzy ciałem i umysłem. Poprzez odpowiedni trening ciała, dyscyplinę duchową (medytację) i przestrzeganie zasad etycznych, joga deklaruje możliwość rozpoznania przez praktykującego natury rzeczywistości.

W celu zniesienia uciążliwości związanych z intensywną praktyką (np. długotrwała medytacja) znacznie rozwinęła się jedna z jej gałęzi zwana  hatha-jogą, w świecie zachodnim utożsamiana z zestawem ćwiczeń fizycznych i umysłowych, uprawianych głównie dla zdrowia.

Metoda opracowana przez B.K.S Iyengar’a wyróżnia się wyjątkową precyzją. Każda część ciała wykonuje ściśle określoną pracę. Ciało jest używane jako narzędzie do poszerzania świadomości i wyciszania umysłu.
Praktyka polega na uważnym wejściu w pozycję (asanę) i pozostaniu w niej przez odpowiedni czas. Ćwiczący stale docierają do granic swoich możliwości i przechodząc je osiągają postępy i terapeutyczne efekty.
Wyjątkową cechą jogi Iyengara jest wykorzystanie licznych pomocy: koców, lin, kostek, pasków. Umożliwiają one doświadczanie dobroczynnego działania asan osobom o znacznych indywidualnych ograniczeniach. Szczegółowo opracowane pozycje leczą różne dolegliwości prowadząc ćwiczącego ku pełnemu zdrowiu.

Zajęcia są dopasowane do możliwości uczestników, prowadzone w indywidualny sposób. Wykonujemy asany i ćwiczenia w zakresie, który jest wygodny dla osób zmęczonych, w trakcie terapii, kobiet w ciąży. Odpowiednio dobrane ćwiczenia pomagają odciążyć ciało, zregenerować ciało i umysł, są okazją, żeby wypocząć i zregenerować się po pełnym obowiązków dniu.

Podczas zajęć ćwiczymy również pranajamy czyli ćwiczenia oddechowe jogi polegające na świadomej kontroli oddychania. Świadome regulowanie tempa i głębokości oddechu ma bardzo pozytywny wpływ na nasze zdrowie fizyczne i emocjonalne. W pranajamie umysł biernie towarzyszy procesowi oddychania, uspakaja się i ucisza dzięki wolnemu, równemu i wydłużonemu oddechowi. Te ćwiczenia najlepiej wykonać codziennie rano z pustym żołądkiem.

Prowadzący: Aneta Magda
Długość zajęć: 60-120 minut

Joga Flow

Terminy:

PONIEDZIAŁKI 18.00-19.00- zajęcia dla wszytskich

PIĄTKI 11:00-12:00- zajęcia dla wszystkich

Opis zajęć

Hatha joga jest starą tradycją indyjskiej jogi, balansującą ruch ciała z oddechem i stanem umysłu. Słowo hatha oznacza siłę- używamy siły własnego ciała (i wcale nie trzeba być ‘silnym’), rozciągając się i relaksując w pozycjach. Zajęcia prowadzone są ze szczególnym uwzględnieniem nauki świadomości własnego ciała- zwracanie uwagi na doznania pojawiające się w ciele w poszczególnych pozycjach, uwzględniając płynne i świadome przechodzenie pomiędzy asanami. Celem jest zrozumienie własnego ciała, jego uwarunkowań, granic i potrzeb. Każde ciało jest inne, ma w sobie zapisane inne możliwości i zakresy ruchu, dlatego pozycje są indywidualnie dostosowywane do każdego w grupie. Dodatkowo praktyka działa antystresowo i zawsze zakończona jest prowadzoną relaksacją.

Prowadzący: Olga Klamut
Długość zajęć: 60 minut

 

Zapisz się na zajęcia

 

Joga
4.2 (84%) 5 głosów

FreshMail.pl