Nordic Walking


Nordic Walking jest aktywnym marszem, wspomaganym techniką odpychania się za pomocą kijków.

Zwykły marsz angażuje głównie nogi, a dzięki dołączeniu kijków angażujemy całe ciało: ok. 95% mięśni, ścięgna, więzadła, powięź i kości. To wszystko bez zbędnego przeciążania organizmu. 

Nordic Walking wyróżnia: prostota, bezpieczeństwo, brak ograniczeń wiekowych, niezależność pogodowa, efektywność, towarzyskość i przyjemność.

Korzyści

  • Nordic walking pozwala spalić 40 % więcej kalorii niż zwykły spacer. Spalanie kalorii podczas marszu nordic walking jest efektywne i przyjemne.
  • Przy marszu nie obciążamy stawów tak bardzo jak przy bieganiu.
  • Spacer z kijami po długim dniu pracy jest doskonałym sposobem na zwalczenie bólu głowy, kręgosłupa czy stawów kolanowych.
  • Nordic walking można nauczyć się niezwykle szybko, ponieważ bazuje na naturalnym sposobie poruszania się człowieka. Można go uprawiać przez cały rok i na każdym terenie, plaża, las, góry, park.

Dla kogo

Jest idealny dla osób, które mają problemy ortopedyczne, z układem kostno-mięśniowym (zwyrodnienia, osteoporoza, sztywność), problemy z utrzymywaniem równowagi lub koordynacją ruchową, a nie mogą uprawiać innych sportów. Zalecany jest pacjentom po zawałach oraz chorym na cukrzycę. Dla osób z problemami ortopedycznymi (np. bóle kolan, bioder, pleców, kręgosłupa), z nadwagą i otyłością.

Dla wszystkich osób, bez względu na wiek, masę mięśniową, płeć, zawód i sprawność ruchową.

 

Jak często

3 razy w tygodniu przez co najmniej 1 h

 

Prowadzący

Rafał Banasiak

Terminy

terminy do uzgodnienia z recepcją w ramach godzin przyjęć terapeuty:

  • poniedziałek, czwartek w godz. 11.00-19.45
  • wtorek, środa, piątek i co druga sobota w godz. 9.00-14.45

Terapia nordic walking jest również elementem programów detoksowych w Klinice.