Sensoryczna ścieżka zdrowia i ścieżka refleksyjna


Doskonale wiemy jak ważne jest codziennie wyciszenie i chwila refleksji. Dlatego dbamy o naszych gości i pacjentów nawet w chwilach odpoczynku, który polecamy spędzać w naszym ogrodzie, korzystając ze ścieżki medytacyjnej oraz ścieżki zdrowia.

Ścieżka refleksyjna- chwila zatrzymania

Labirynt jest symbolem, który pojawiał się od początku świata u wielu kultur. Symbolizuje fakt, że nie zawsze najkrótsza obrana droga jest tą najlepszą. Oznacza również dwie koncepcje czasu- z jeden strony poruszamy się linearnie, z drugiej zaś zataczamy kręgi, które podlegają cykliczności.

Ścieżka składa się z wielu zakrętów, punktów zwrotnych, a podążając nią do końca trafiamy do centrum labiryntu- trafiamy do własnego środka.

Aby opuścić środek musimy raz jeszcze obrócić się o 180 stopni. Zwrot ten ma znaczenie symboliczne- wyrzekamy się tego co dotychczas osiągnęliśmy i zaczynamy nową drogę-nowy początek.

Jak rozpocząć swoją podróż ścieżką refleksyjną?

  1. Na ścieżkę zalecamy wchodzić pojedynczo, w ciszy.
  2. Podążając wyznaczoną drogą labiryntu skup się nad każdym kolejnym krokiem
  3. Zatrzymuj się w różnych miejscach ścieżki, sprawdzając ile przeszedłeś i ile pozostało do centrum
  4. Przejdź przez labirynt świadomie
  5. Gdy dojdziesz do centrum, zatrzymaj się
  6. Rozpocznij swoją drogę powrotną kierując się ta samą drogą, którą dotarłeś/aś


Sensoryczna ścieżka zdrowia

W ludzkich stopach znajduje się około 70 tysięcy zakończeń nerwowych, połączonych z najważniejszymi częściami ciała. Chodzenie na boso jest jedną z naturalnych form masażu stóp, a tym samym działania na te receptory, które pośrednio z pomocą końcówek nerwów pobudzają cały organizm.

Efekty stymulacji receptorów

– uruchomienie procesów samoleczenia w organizmie

– pomoc w niemal wszystkich schorzeniach

– ogólna poprawa kondycji zdrowia

– poprawa samopoczucia emocjonalnego i fizycznego

– podniesienie energii życiowej

Jak skorzystać ze ścieżki sensorycznej

  1. Zdejmij swoje obuwie i skarpetki.
  2. Świadomie i z pełną uważnością i obciążeniem stóp przejdź przez ścieżkę
  3. Dochodząc do 5 etapu obróć się o 180 stopni i wróć ścieżką na początek.
  4. Dla głębszego efektu ścieżkę możesz przejść wielokrotnie
  5. Wróć do swoich butów.

Pamiętaj!

– Nie korzystaj ze ścieżki w obuwiu

– Zadbaj o swoje zdrowie i do ścieżki dojdź w pełnym obuwiu (nie w klapkach)

– Korzystanie ze ścieżki rano pobudza receptory na stopach, dając energię na resztę dnia

–  Możesz również korzystać ze ścieżki o dowolnej porze dnia, jednak pamiętaj by nie było to bezpośrednio po posiłku

– Zachowaj szczególną ostrożność korzystając ze ścieżki w niskich temperaturach. Pamiętaj by ogrzać stopy zaraz po zejściu ze ścieżki.


 

 

Szybki kontakt
+
Wyślij!